Wednesday, February 15, 2012

smiling ear to ear

tatau mana nak start. smlm antara hari yg terbaik dan terseronok bagi aku.

alhamdulillah, dipermudahkan Allah urusan aku smlm.


ok, kite direct je citer.

aku dah bekerja dgn sorang bos ni for the past 7 yrs (2000-2007). 3 thn pertama i enjoyed. lama2 aku ada sikit rasa bosan sbb semuanya rutin sahaja, tak ade yg mencabar otak aku langsung. ibaratnya, kemampuan aku terbatas dan tersekat kat situ aje.


2007, aku dah make a move (like jagger), sbb aku rasa keautokratikannya semakin ketara.

bos aku ni baik actually tp aku rasa dia mcm byk lepas tgn kat aku utk semua benda termasuk benda2 yg bukan level aku selaku kuli ni. dah klu kerja kuli aku buat, kerja separa kuli aku buat, kerja mandur aku buat, kerja PR aku buat, menatangpiang tu buat mende. aku akan simpan sendiri apa yg aku eprnah saksikan. aku takkan reveal. cukuplah aku katakan di sini, lesson learnt. klu kau kerja dgn gaji ko ala-ala dan bos ko gaji alibaba, jgn pandai2 tunjuk terror dan amalkan konsep Malaysia boleh, saya boleh. mmg boleh lingkopop jawabnya.


how do i make a move? aku ambil keputusan sendiri, jumpa bos besar, cerita hal sbnr yg aku dah tepu kerja di situ. aku coter (aku tipu) yg aku dapat satu offer dr tmpt lain.. bos besar gabra, sbb sayang katanya (entah ye entah tak, wallahualam) expertise aku dlm field tu akan lenyap mcm tu aje klu aku pindah. pastu, masa dia tgh pikir2 tu aku bagi cadangan kat dia.

"apa kata Dr.XX tukarkan saya ke team XXX since Pn.XXX yg handle team XXX nak carik org back up sblm dia pegi oversea. sbnrnya aku dah kawtim dgn org yg nak sambung PhD kat obesi tu utk take over kerja2 dia and aku willing to learn from a-z since wpun dlm tmpt yg sama, bidang tu mmg sesuatu yg baru buat aku.

aku rasa korang boleh agak la apa lps tu.

menatangpiang tu rs mrh dan korang agakla apa berlaku lps tu.


menjadi manusia yg sangat berterus terang dan tak puashati klu tak ckp, maka aku telah menyekolahkan menatangpiang tu dr a-z. suddenly baru sampai huruf m, dia dah pangkah. aku mls nak ingat balik. pedih. so, start dr hari tu aku mmg lancarkan perang dingin dgn dia. slowly aku kelaur dr team asal aku... sikit2 aku buang.. sampailah smlm, aku rasa dah tiba masanya aku di fully release. alhamdulillah, ok semua. aku rasa lbh senang begini. aku tak tersepit, dia tak mengepit.


so secara rasminya 14/2/2012 slps 12 thn, aku kini BEBAS.


mana2 yg satu opis ngn aku yg boleh jumpa blog aku ni, jgnla hendaknya mengopipes dan bagi benda alah ni pada x-boss aku. klu korang buat, mmg menatangpiang kuasa dua la korang.

smlm mood aku lps pukul 4 tu baik gile... hahahhaha,... puashati aku dpt keluar terus, bebas 100% dr pemerintahan beraja autokratik dia.


semoga aku terus memanfaatkan ilmuMu dengan penuh keikhlasan dan istiqamah dalam melaksanakannya.


nota: tak de la apa pun kan bagi yg tertanya2 status fb saya smlm. ini AJE sebenarnya. tp kegembiraan saya ini, hanya bos baru dan en suami aje yg paham .

3 comments:

maya amir said...

oooo...inikah citenye..aku ni kdg lalu jap jek kat fb pastu tak sempat nak tanya bagai..tapi cool beb..bravo! all the best in your new field:))

CAK said...

yeay!! MUAHAHAH,
aku raas batu besar duduk atas bahu dah hilang. memang lega beb

Anonymous said...

ana...masih blur...so skrg ngan sape....byk story kak maz tak update lo....hahah..