Wednesday, February 22, 2012

relieve n release

benda2 yg berlaku di keliling kita ni, adalah untuk kita belajar. samada menjadi lebih baik, lebih teruk atau kekal di situ.

benda2 yg berlaku pada kita, juga akan buat kita lebih hati-hati. baik dlm kehidupan rumahtangga, pekerjaan, persahabatan dan dlm apa jua yg mampu memberi impak kepada life kita.

kadang2, kita perlu lepaskan jauh2 sesuatu yg kita ada demi menjaga hati dan perasaan org lain.

kadang2, kite perlu genggam erat apa yg kita ada untuk kepentingan diri sendiri juga.


kadang2, org tak sedar.. dengan sedikit provokasi, habis dikeluarkan macam2 sehingga membolehkan kita mengagak apa yg ada difikiran mereka sebenarnya. dan itu yg saya rasa sekarang. rasa terpukul dgn provokasi yg saya buat kemudian si fulan bin si fulan menghambur mcm hilang waras dan berkata saya itu saya ini. mmg itu tujuan saya. saya provok utk lihat apa sebenarnya yg dipendam menjadi dendam.dan saya dah dpt jawapannya. mcm2 yg buruk saya dipandangannya rupanya. apapun saya berterima kasih, Allah masih sygkan saya dengan memberi sy dugaan begini. walaupun kecil dipandangan org lain, ia besar impaknya pada life saya. Terima Kasih Ya Rabb kerana dengan dugaan ini banyak yg saya belajar.
semoga saya tak jadi "paku dulang paku serpih.."

saya menulis dari hati.

2 comments:

maya amir said...

ni cite yg kat FB ke.. org tu tak puas ati ngan komen ko ke? ayoyo! pandai jek aku serkap jarang..kekeke..kalau salah, ampunkan aku (penunggua gua)..:) takpe beb, mende2 yg jadik, mmg ade hikmahnye.. kite leh learn from it! sekurang2nya, ko dah tau sape kawan, sape lawan, sape musuh dlm selimut..hehehe

CAK said...

yup.
lesson learnt dear!