Saturday, August 1, 2009

25 random things about me

sekadar gambau hiasang-pehallak aku nampak lg rendah dr dia nih..

-cilok dr fb..aku suka tag ni..

read the rest..25 random things about me:

1. i think i got 'first impression syndrome' towards people.normally the very first time i met someone my instinct will tell me what type of person she/he is. and 80% of what my instinct say was quite true.
2. i easily lost my temper. hmmph. ..
3. i love thinking. sampai my other half called me "ahli fikir negara".
4. i hate sports yg perlukan saya byk berlari. masa primary days, saya masuk jugak netball, handball, hockey tp so-so saja. saya lebih menyerlah dlm ping pong. my secondary school days pulak saya masih main ping pong.. disbb kan saya tak suka berlari, setiap tahun saya register utk lontar peluru sahaja. bukan menangpun. cukupkan korum sahaja. mase skolah menengah, tiap kali sukan tiba ada acara sukantara kan. semua org kena lari beberapa pusingan padang dlm masa yg ditetapkan . apa saya buat, saya carik geng yg sekepala dan kami akan menipu degan berlari kurang pusingan tp pura-pura penat mcm lari cukup pusingan. muahahahhaha..
5. i do not know how to swim. floating mcm itik boleh la.
6. i dont really like to watch sports but my other half really love to watch sports. rasa nak bom channel sports. benci sangat. tp kami boleh tgk rugby dan tennis bersama2. itu sahaja sukan yg saya suka tgk di tv. kirenya i'm not a sportswoman.
7. hobi saya mengemas peti ais. giler babik kemas dan bersih tau peti ais saya. tapi,saya tak suka mengemas rumah. mcmana tu. sure org takut nakpergi rumah saya, takut tak jumpajalan balik. hahhaha..
8. saya suka tiru signature orang. in fact saya boleh tiru banyak siganture penting dr zaman skolah. warden asrama (klu aku letak tabung dulu, dah lama dah aku kaya!!), sign pengetua, even sign aghhhh... baik aku tak ckp. tp sign bapak saya, samapai sekarang saya tak boleh buat. maknanya report card saya mesti melalui abah,kalaulah saya boleh tiru sign abah... hahhahaha..
saya bukan buat apa pun, saja suker2.. sbb saya suka relate kan sign seseorang dengan nama dia. kdg2 tgk mcm ntahapa2 sign dia.. tak de langsung menggambarkan ciri2 nama dia. dari mana lah dia reka signature dia nih gamaknya. i admire a few signature..
9. perkataan jawi pertama yg saya tulis ialah IKHLAS selain nama saya. kali pertama saya menjejakkan kaki ke sekolah agama seorang rakan baik saya yg masuk setahun lebih awal cuba menguji kebijaksannan saya menulis jawi. dia minta saya tulis ikhlas dlm tulisan jawi di blackboard. ternyata saya tidak bijak pd masa itu. saya tulis alif- ha- lam alif- sin.
10. okeh. ini saya tak tahulah kebetulan atau apa. tetapi kebanyakan kawan baik saya (90%) .. kalau bukan anak sulung, dia anak bongsu. hanya 10% sahaja anak ditengah. saya ada statistik ttg ini. kan saya dah kata saya suka berfikir.
11. saya kalau benci orang, bayang dia pun saya tak mau tgk. tp itu tak bermakna saya tak maafkan dia. itulah. saya hanya manusia biasa. dan sbb itu saya jarang benci org.
12. i hate ppl who like to show-off. g tempat lain lah... boleh blah.. dengar baik2.boleh BLAH!!
13.disebabkan #9, saya rasa saya boleh menulis jawi dengan baik sehingga sekarang wpun tulisan jawi saya ala-kadar. during my secondary school, tulisan jawi saya banyak digunakan dipapan-papan hitam bila ada sambutan maulud nabi atau maal hijrah. dan kawan saya di #9 tu merupakan rakan seangkatan bila menyertai pertandingan tulisan jawi. terima kasih r*dzi*h. sekarang, saya sudah train anak sulung saya menulis jawi. even tulisan jawi ayah saya giler babik cantik.
14. owh,ini pengakuan hebat saya.saya tak ada kebolehan menyanyi (langsung tak ada). serius. dlm family husband saya semua boleh menyanyi.. ipar duai,menantu, biras,...semua boleh menyanyi wpun sumbang. tp tidak saya.. out of tune, pitching semua usah ckp la. dlm family saya..semua pun takpandai menyanyi. takpelah.
15.pjg rupanya tag ni, baru no 15. saya lebih suka flat shoe compared to high heels. sbb mungkin saya sudah cukup tinggi. (beno nye...en.suami saya rendah..ahaks...)
16. saya mempunyai suara yg agak kuat. masa skolah even saya tak tahu jawapan kepada soalan yg ditanya saya ttp jawab dengan suara yg kuat. sesetengah org kalau tak tahu dia akan jawab denganperlahan atau berdiam diri tapi tidak saya. biarpun jawapan tu salah..saya jawab dengan kuat (mcm bangga jawapan aku salah).
17. saya menyesal kerana banyak main mase tingkatan 4 & 5. kalau tak saya rasa saya boleh pergi lebih jauh. tak pe lah, Allah know the best for me.
18. klu shopping, jgn bagi saya pergi ke bahagian peralatan dapur. aduh.. sure habis duit saya di situ.
19. i am a tupperware brand collector. wpun kurang sebijik, saya tahu.eh, jgn main2.. saya dengar kat indon tupperware nih boleh gadai... ye???
20. saya dengan adik beradik saya menggunakan perkataan aku-engko sahaja bila berckp. wpun jarak saya dengan kakak saya agak bertahun (dengan yg sulung lebih kurang 13 thn yg kedua 11 thn, ketiga9 thn, keempat 7 thn,kelima 5 thn).. even adik saya yg muda 13 thn dari saya pun panggil saya 'kak na, engko bla bla bla bla... adik ingatkan, engko bla bla bla bla" sama mcm saya dengan kakak2 dan abg saya " kak ****, /abg ***, aku rasakan, engko je lah buat"..mcm tu lah ayat kami berckp.. tp kami adik beradik close... and i love them,so much.
21. wpun dah berkawen..dan beranak pinak..setiap step yg saya buat/ambil masih dipengaruhi oleh pesanan arwah mak dan abah saya. mereka adalah guru pertama saya.
22.saya bertuah dibesarkan dlm keluarga yg penuh dengan kasih sayang.saya percaya kasih sayang sgt penting dlm sesebuah institusi kekeluargaan.saya bangga degan cara abah saya mentadbir keluarga dan mendidik anak2nya.
23. susah utk saya salam dan cium tgn orang.. kecuali abah dan arwah mak. saya hanya cium tgn org tertentu sahaja.
24. saya jenis berterus terang. takpandai ckplain maksud lain. sbb saya percaya seorang kawan terbaik akan berterus terang dan mengkritik kita..bukan hanya memuji setiap masa. cuma, cara utk berterus terang ituperlulah deganpenuh hemah.
25. last point. i am organ donor, registered somwhere in 2006.

3 comments:

Mrs.FHM said...

tadaaaa.....
kak cak, terer dak ina cari blog nih...hehehe tu lah dah tak mo apdet fp eh....

lya ngan laily semakin membesar.... rasa cam dorang membesar depan mata ina jer sbb slalu tgk fp kak cak kan... hehe take care.

CAK said...

opocot...tokojut den...berjaya jugak awak jumpa ye..terrorla awak ina.. ok, happy viewing.. keep in touvch

leezsa said...

nyah..bab x pandei nyanyi tu sama dgn daim. out of tune betoi hahahha...orgon donor?? cayala...