Monday, October 3, 2011

Ahli baru: LIYANA NAJLA AHMAD KAMAL HASRIN

Bagi yg tau aku preggy (lagi) tahun ni.. Maknanya anak no 3 dan 4 aku lahir selang setahun.
Selamat datang, Liyana Najla binti Ahmad Kamal Hasrin. She was born at Hosp Selayang on
August 21st @10.28 am. Satu2 nya anak aku yg lahir waktu siang. Yg kakak2nya semua lahir waktu mlm.
Khaleeda wktu maghrib, Raihanah tgh mlm, dan Adilia around 9++pm.

Bersalin kali ni mmg dipermudahkan. Cuma waktu
Mengandung je yg tak la susah tp jerih sikit sbb faktor umur kot.. Dan jarak kehamilan yg agak dkt..
Apapun syukur rahmat tuhan.. Walaupun sebaik Najla lahir, she was detected having hypoglycaemia dan few days
later with jaundice, aku pasrah je la.. Tp part plg best among prem babiez, she was the biggest! Org lain 800 g je pun
ada... Dia, ha... 3kg!! Cuba bygkan klu aku termed 40 wks? Mau dkt 5kg kot.

Bila bersalinkannthe 4th one ni hampir semua org yg tak rapat dgn aku ckp, ok kens try lg satu ni sampai dpt boy.
Thanks for the advice, bukan kita yg tentukan jantina anak ni. Sblm kita lahir lagi, Allah dah tentukan dugaan
Dan ujian, rezeki, dan segalanya. Semuanya sesuai dgn kesanggupan kita. Makanya jgnlah hendaknya aku jd hambaNya
yg terlalu meminta2.. Bohongla klu aku tak mahu anak lelaki.. Mestilah nak, tapi siapa kita nak mempersoalkan rezeki yg
diberiNya. Fikirkan dan renungkan kat luar sana brp ramai org yg belum sampai rezeki mereka nk timang baby..,

Apapun disaat entry ini ditulis, Najla sudahpun berusia 45 hari. Alhamdulillah, dia sihat dgn berat mencecah 4 kg..
Adilia, kinda jealous and try to adapt herself, accepting the fact that she is now, kak chik!!

No comments: